Kujawsko-Pomorskie
REDAKCJA
24 kwietnia 2025W Kołobrzegu w cztery godziny

Do kolejowego rozkładu jazdy wprowadzony został nowy bezpośredni pociąg nad Bałtyk, do Kołobrzegu. Będzie kursować od 16 czerwca, w dni powszednie. W wakacje ofertę uzupełni sezonowe połączenie pociągiem „Rybitwa” (w soboty i niedziele). Latem uruchomiony zostanie też nowy kurs z Inowrocławia przez Toruń do Jabłonowa Pomorskiego.
– Konsekwentnie stawiamy na transport publiczny – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Reagujemy na sygnały mieszkańców, uruchamiamy nowe połączenia, kupujemy nowoczesny tabor i remontujemy infrastrukturę. Chcemy zapewnić pasażerom wysoki standard i wygodę podróży.
Nowy pociąg będzie wyjeżdżał ze stacji Bydgoszcz Główna o godz. 10:37, do Kołobrzegu dotrze o godz. 14.32. Skład będzie się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach kolejowych po drodze, dzięki czemu z połączenia skorzystają także mieszkańcy mniejszych miejscowości.
Na Wybrzeże
Od 19 czerwca uruchomiony zostanie sezonowy nowy codzienny bezpośredni pociąg na Hel. Dzięki współpracy z samorządami województw zachodniopomorskiego i wojewódzkiego do Szczecina już kursuje nowy bezpośredni pociąg „Barnim”. W odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczne i we współpracy z partnerami w sąsiednich regionach uruchomiliśmy również bezpośrednie pociągi do innych ważnych ośrodków w siedmiu polskich województwach.
Do Jabłonowa Pomorskiego
W odpowiedzi na wnioski podróżnych od 15 czerwca do końca roku uruchomiony zostanie nowy poranny kurs z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego (powiat brodnicki). Pociąg wyruszy w trasę o godz. 4:50, w Toruniu będzie o 5:21, a w Jabłonowie Pomorskim o godz. 6:15. To połączenie umożliwi pasażerom dojazd do pracy w Toruniu i pracownicy firm wysiadający na przystanku kolejowym w Rychnowie Wielkim (powiat golubsko-dobrzyński). Z pociągu skorzystają też uczniowie dojeżdżający do szkół w Jabłonowie Pomorskim.
Pociągi kursujące według nowego rozkładu jazdy przejadą, w porównaniu z 2024 rokiem, o 300 tysięcy kilometrów więcej (łącznie 6,5 miliona kilometrów).
CZYTAJ: Więcej pasażerów, więcej pociągów
W 2025 roku dopłaty urzędu marszałkowskiego do regionalnych przewozów pasażerskich wyniosą 237 mln zł. W tej kwocie są koszty rekompensat dla Arrivy i Polregio oraz koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe – 31,3 mln zł.
kujawsko-pomorskie.pl